Værd at vide

[SELECT_STATIC_INFO_OPTION]

Har du et spørgsmål om din ferie?

Stil dit spørgsmål her

Forsikringer

Forsikringer Afbestillingsforsikring Rejseforsikring Hvad gør jeg, hvis jeg skal gøre brug af min forsikring? Hvad gør jeg i tilfælde af sygdom eller ulykke? Hvordan kræver jeg skadeserstatning?

Forsikringer

En god rejse- og afbestillingsforsikring er meget vigtig for din ferie. Før og under din ferie kan der opstå hændelser, der uden en forsikring kan give ubehagelige økonomiske konsekvenser.

Afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikring kan købes ved bestilling af rejsen. Afbestillingsforsikringen dækker, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade og derfor ikke kan deltage i rejsen. I stedet kan du bruge pengene til at købe en anden rejse, når du bliver rask igen. Se mere om afbestillingsforsikringen på https://www.europaeiske.dk/Afbestillingsforsikring

Rejseforsikring

Den offentlige sygesikring har en meget begrænset dækning, og dækker kun i EU-lande (ikke Tyrkiet). Du kan læse om den offentlige sygesikring ved ferierejser på www.borger.dk

Vi anbefaler altid at tegne en rejseforsikring. Hos Sunweb samarbejder vi med Europæiske Rejseforsikring, og du er således ikke kun sikret økonomisk assistance, men også hurtig og præcis hjælp når du har brug for det.

Vær opmærksom på, at evt. rejseforsikringer tegnet i forbindelse med bestilling af rejsen kun er gældende, såfremt dette er anført på fakturaen og er betalt rettidigt. En rejseforsikring skal i alle tilfælde være tegnet og betalt inden afrejse.

Vi tilbyder fem muligheder for rejseforsikring:

  1. Årsrejseforsikring (Standard) 351,00- pr. person
  2. Årsrejseforsikring (Standard + Ski og anden sport) 450,00- pr person
  3. Årsrejseforsikring (Standard + Ski og anden sport + Ulykke) 549,00- pr person
Her kan du læse hvad denne forsikring dækker: https://www.europaeiske.dk/rejseforsikringer/Arsrejseforsikring/verden/

OBS. Tab og tyveri af kontanter og checks er ikke automatisk medforsikret.

Hvad gør jeg, hvis jeg skal gøre brug af min forsikring?

Du bør, for at få tilladelse til at foretage ekstra omkostninger, straks ringe til Europæiskes Alarmcentral i København (+45 70 10 90 30). Dette gælder ved:

  • Ulykke
  • Alvorlig sygdom
  • Hospitalsindlæggelse
  • Nødtvunget tidligere hjemrejse
  • Svigt i forbindelse med privat transportmiddel.
Hav altid din rejseforsikringspolice ved dig og noter i forvejen bynavn og det telefonnummer, hvor på du kan kontaktes, når du ringer til Alarmcentralen. Ved henvendelse til Europæiske bedes du oplyse dit bookingnummer.

Hvad gør jeg i tilfælde af sygdom eller ulykke?

Euro-Centre er knudepunkter i udlandet, som sikrer lægehjælp på stedet. Hvis du befinder dig på en destination med guideservice, kan du kontakte guiden og få anvist en læge, som samarbejder med Euro-Centre. Dette har bl.a. den fordel, at du bliver behandlet på stedet uden at skulle betale din regning kontant. Vis din rejseforsikringspolice og/eller betingelserne med Euro-Centrets logo til den behandlende læge. Hvis lægen ikke er bekendt med Euro-Centre (så du alligevel skal betale kontant), sørg da altid for at få en specificeret faktura.

Hvordan kræver jeg skadeserstatning?

For at kræve skadeserstatning kan du downloade et ansøgningsskema på Europæiske Rejseforsikrings hjemmeside: www.europaeiske.dk/Anmeld-skade/, sæt din underskrift og send den til Europæiske. Vil du annullere, kan du udfylde afbestillingsformularen på Sunwebs hjemmeside.

Vær opmærksom på, at Sunweb ikke kan behandle forsikringsskader og ikke kan afgøre evt. tvister mellem forsikringstager og forsikringsselskab. Ved evt. tvister eller reklamationer henvises til Ankenævnet for Forsikring: www.ankeforsikring.dk

Antal deltagere

Indtast dine oplysninger om antal deltagere, som du ønsker med på ferien. Sunweb vil derefter tage hensyn til oplysningerne vedr. rejseinformation og prisberegning.

Voksne Ældre end 17
Børn 2 år til 16 år gammel
Babyer 0 år til 1 år gammel